Érdekes mondat hangzott el a CIG Pannónia vezérigazgatójával, Gaál Csabával készült portfolio.hu interjúban. A bizonyítványt, vagyis a rossz árbevételi és eredmény számokat magyarázó cégvezető a kilábalás egyik forrásaként az ún. "költségeredményt" jelölte meg: "Ennél valamivel nagyobb a második tétel, az ún. költségeredmény. A beérkező biztosítási díjak egy részét félretesszük bizonyos költségekre, de ténylegesen ennél kisebb mértékű költségek merülnek fel. Ebből a különbségből származik bizonyos költség- és profitfedezet."
Mivel itt alapvetően megtakarítási célt szolgáló biztosításokról van szó, elég nyilvánvalónak tűnik, hogy ezek a költségek fedezése címén félretett, majd csendben profittá alakuló tételek bizony az ügyfelek befizetéseiből származnak és az ő hozamukat csökkentik. Nem tudom, hogy a "költségeredmény" kifejezés a számviteli szakemberek számára mennyire ismert és értelmezhető (számomra fából vaskarikának tűnik), de a leírt megoldás kísértetiesen emlékeztet a bankok azon (korábbi?) gyakorlatára, hogy kezelési költség címén a tényleges költségekkel köszönő viszonyban sem lévő terheket róttak ki szemrebbenés nélkül ügyfeleikre.
Amennyiben a tulajdonosok megnyugtatása volt a CIG vezetőjének a célja, "hogy itt kérem aztán ahány rókáról amennyi bőrt lehúzni lehet, azt mi le is húzzuk", akkor ez lehet, hogy sikerült neki, de én, mint naiv ügyfél ezek után tuti, hogy messzire fogom kerülni a biztosító háza táját, valamint fokhagyma-koszorúval és szenteltvízzel fogom távol tartani az esetleg nálam próbálkozó ügynökeiket.